Our Blog

Suatu Pagi di Putrajaya..

Amacam?! Ada gaya org keje gomen tak gua? Alamak!! Dah pukul 6.47 a.m.Camne gua bleh terlajak tdo nie.Gua ada interview keje gomen kat Putrajaya hari ni.Padahal gua dah bangun pukul 6 pastu mengada nak tambah lg 10 minit.Baju pu tak iron lagi ni.Kalo gua pakai costume iron man takpe la.Memang sentiasa iron.Tp ironi nya gua besyukur sbb dapat tdo lebih.Gua siap yang mana patut dan pastikan takde bende tertinggal terus gua merempit ke Putrajaya. Gua sampai Putrajaya sedap - sedap pukul 8.Nak keje gomen mana bleh lewat.Kena ambik nombor dulu sblm interview.Gua dapat no 6.Ok la sbb calon sume gua tgk ada 8 org jer utk jawatan tu.So, gua bukan orang paling last.Ramai jugak org yg datang.Siap bawak family pun ada.Perggh..Dasat awek sorang nie.Keluarga belah mertua pun dia bawak. Tengah duk menunggu tu gua tengok ramai yang tgh study.Gua usha awek depan nak tengok dia baca apa."Kejuruteraan Perisian" setebal kamus Oxford (BM - BI) dia tatap.Ape giler diorg nie?! Bukan nya nak masuk final.Interview jer kot. "Ting!!" Dah start dah.. Awek mula - mula kuar muka ketat jer.Takde harapan la tue.Lepas tu sorg lg masuk.Kali ni wanita mengandung.Time kuar sengih jer tgk husband dia.Murah rezeki anak dia gamak nya.Pastu sume yang masuk kategori awek jer.Takde ker kaum Adam yang apply position nie.Ker Penolong Pegawai Teknologi Maklumat nie tak cukup maskulin.. Sampai giliran gua.Gua ketuk dan bagi salam baru gua masuk.. "Perkenalkan diri anda." kata penemuduga. Selamba jer gua jawab semua soalan diorg bagi.Tp satu gua takleh jawab. "Siapa nama Ketua Setiausaha Negara?" tanya penemuduga. "Mana gua tau.Lu igt gua heran ker sape yang jd setiausaha.." jawab gua.. Kata - kata senget di atas berunsur penipuan semata - mata.

6 comments:

nuyuljana said...

hahaha.. sembang nk lebat (tang ayat yg di 'italic' kan)

Dilla Y. said...

huhu.tak brani ke nk ckp betul2 cm tulisan senget tuh? hehe. tak care ah cmtuh. haha

Royal Butter said...

nuyuljana : mesti nak kene lebat.. :)

pari² : ape plak xbrani.pakcik dah ckp dah dlm hati.. :)

Anonymous said...

pami gemuk skunk!!!!

Anonymous said...

pami gemuk skunk!!!!

Anonymous said...

eleh..da agak da..
sembang je gebang ni..
sembang cam betul..
hampeh..

Royal Mentega Designed by Templateism | MyBloggerLab Copyright © 2014

Theme images by richcano. Powered by Blogger.